tisdag 15 oktober 2013

snackepåsen och mitt yra huvud

Sitter i soffan, dricker ett glas körsbärsvin, the doors, rökelser och ljus. Bra funderarstämning.
http://snackepasen.libsyn.com/
Det här är vad jag ägnat den senaste veckan med. Ensamkvällar & nätter med att lyssna på snackepåsen. Enda podcasten jag fastnat för egentligen. Förutom Alex och sigge men den blir jag irriterad på ibland. Kan inte lyssna timmar i sträck liksom.

Fick veta idag att min sökning för våren ska va inne innan 24. Insåg sedan att kursen jag planerat att gå inte går på våren. Finns 3 val:
1. Jag läser något i vår inom mitt program och skiter i att läsa antikens kultur och samhällsliv (min drömkurs)
2. Jag läser konstvetenskap c nu redan i vår istället för i höst, sedan antiken i höst. Känner mig dock inte redo för en c-uppsats
3. Jag tar studieuppehåll från mitt program i vår, studerar något annat utanför programmet, förslagsvis retorik eller litteraturvetenskap som går bra ihop med mina kulturämnen (konstvetenskap, etnologi och soon to be antiken). Så läser jag antiken i höst inom programmet, sen konst c, sen verktygskurser och praktik. Detta kommer resultera att jag tar examen ett halvår senare än mina classmates, och att jag inte kommer få gå med dom något mer alls. I vår kommer vi i vilket fall som helst läsa olika kurser, men om jag fortsätter programmet i vår (som jag ej vill göra) kommer jag läsa konst c och verktygskurser med dem.

Jag tänkte skicka in ansökan nu. Det blir alternativ 3. Studieuppehåll för att läsa ett annat humanioraämne, för att sedan ha konst c som reserv om jag ångrar mig, och så kan jag ju även hoppa av det random humaniora ämnet om jag känner för att jobba ist, eftersom jag då inte sabbar mitt program. Det blir fan bäst e'

Just nu på etnologin läser jag om det gamla bondesamhället... redskap och åkerskiften.............................. dö.

1 kommentar:

  1. Hallå, vad underbart att höra!
    (Googlade snackepåsen och hittade dina rara ord)

    puss puss

    SvaraRadera