torsdag 26 september 2013

Hemtenta

Just nu sitter jag och skriver min hemtenta i etnologi. Jag lyssnar på Patti och dricker vatten. Inte så inspirerande sits just nu, hungrig fast mätt, sugen fast illamående, äcklig fast nyduschad. Ja ni vet hur den där känslan är. Typisk är den för mig när jag är bakfull iaf. Har den nästan jämt då. En liten känsla som ligger och skaver och ropar att ALLT ÄR FEL.
Dessutom har jag en sådan otrolig träningsvärk i nacke, höfter och röv. Igår var det håkankväll på norrlands, så de var 3 timmar dans på schemat. Älskar att klubbarna här faktiskt försöker locka folk utöver det vanliga house-scenen. Visst att dom har ganska ofta och många olika pop/indiekvällar, men de spelas även mycket skit på dem också, som man kanske inte skulle tycka att det passade in. Lite kommersiellt måste det ju alltid vara.
Men igår då, en helkväll med Håkan, the smiths, broder daniel, iggy pop, bob dylan, honey is cool. DET VA ÄG. Dansgolvet var packat och alla dansa som idioter. Exakt som igår ska alla utgångar vara. Varje låt som kom kände man att YES!!! DEN HÄR LÅTEN FAN VAD BRA (vilket jag gör typ vanligtvis 1-8 ggr/kväll...) vilket är sjukt kul. jag njöt. och dansa. till jag fick träningsvärk och blev fyllehungrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar